FoaieVerde

Oare cum se numește o persoană care iubește ferigile? Dryopteris filix-mas lover? 🙂 Nu cred, dar feriga are ceva aparte printre plantele medicinale, ce, nu știați că e și plantă medicinală? Nici eu, am aflat acest lucru căutând denumirea în latină. Îmi plac ferigile pentru că au un verde inconfundabil și o geometrie interesantă, de la spirală la ramificații infinite, șirul lui Fibonaci într-un ghiveci! Așadar era de așteptat să îmi sară în ochi hârtie + ferigă = FoaieVerde. Simplu.

Andreea Hoha, cea care stă în spatele acestui brand, explică alegerea numelui prin derivatul substantivului frunză… frunziș…frunzărit!
Acest nume mi-a venit în minte din primul moment în care am vrut să dau o formă viitorului brand. Inițial am pornit cu modele cusute cu specific tradițional românesc, deci am ținut morțis să am un nume în limba română și am găsit această alăturare de cuvinte atât de cunoscută nouă, care se potrivește de minune și cu produsele bune de “frunzărit”. Chiar dacă specificul agendelor se îndepărtează acum de arta populară, consider că “foaie verde” încă este un nume reprezentativ.

Pe Andreea o cunosc după gravurile ei minunate, m-a surprins când am realizat că aceste agende sunt făcute de ea, dar până la urmă delicatețea frunzelor de ferigă, mânuitul acului și hârtia încep să capete sens gândindu-mă la mâna ei de grafician. Am întrebat-o totuși, cum și de ce?
Brandul s-a dezvoltat natural și pe nesimțite aș putea spune, pentru că inițial nu l-am gândit ca un brand în sine, ci pur și simplu ca un exercițiu. Momentul zero a fost atunci când pentru a finaliza un proiect de la facultate, am studiat puțin legătoria de carte. Cu cât aflam mai multe despre tehnicile de legătorie, cu atât eram mai intrigată. De mică m-a pasionat cusutul și motivele tradiționale românești. Aveam o cărticică veche cu astfel de modele, pe care le coseam pe bucăți de material, fără vreun sens anume. Într-o zi s-a produs un declic: cum ar arăta o cărticică învelită cu o pânză cu modele cusute? De acolo totul a crescut natural, am creeat o pagină pe Facebook pentu a împărtăși meșterelile mele, iar încet, încet am primit comenzi personalizate și am ajuns pe nesimțite să construiesc un brand.

Și atunci mesajul brandului ar fi… ?
Încerc, pe cât posibil să lucrez cu și din materiale reciclate, să refolosesc, să transform haine, genți sau alte obiecte, care s-ar arunca în mod normal la gunoi, în lucruri prețioase… pe scurt, să nu irosesc. Primesc diverse materiale și haine vechi de la prieteni și din toate reușesc să meșteresc câte ceva sau dau ture prin târgurile de vechituri, de unde salvez adevărate comori și observ că și cei care cumpără produse realizate în acest fel, apreciază această abordare. Brandul este încă în dezvoltare.

Logoul cine l-a creat?
Logoul FoaieVerde este realizat de mine. Inițial, după cum am mai spus, brandul a luat naștere ca o joacă. Tot așa a fost creat și acest logo, doar cât să pun un nume paginii mele cu modele cusute. Pe măsură ce a trecut timpul, m-a bătut gândul să îl schimb, dar a ajuns să îmi placă foarte mult așa cum este și așa a rămas.

Din câte agende ai făcut, care ți-a rămas cea mai dragă?
Îmi este extrem de greu să aleg un produs preferat. Toate produsele pe care le realizez ajung să îmi fie foarte dragi, pentru că de la început până la sfârșit mă bucur extrem de mult de procesul realizării lor și le fac așa cum le-aș face pentru mine. Totuși, după ce observ bucuria celor care cumpără sau a celor care primesc în dar produsele realizate de mine, îmi mai trece dorul și rămâne numai bucuria. Dacă totuși aș face un top, printre primele locuri s-ar plasa agendele cu frunze de ferigă.

Ai putea atunci să îmi spui ce crezi că au aparte caiețelele tale?
Principalul lucru special pe care îl au produsele… cred că este dragul și atenția cu care sunt create, lucru care cred că se observă din forma finală și prezentarea fiecărui produs.

Cum ajungem la produsele tale?
Pe timpuri liniștite, le puteați găsi la stand, în aer liber, alături de Asociația Meșterilor Populari Clujeni. Acum, pe timpuri mai puțin liniștite, m-am retras în mediul online, în special pe pagina de Instagram, unde primesc și comenzi personalizate. În plus, lucrez în secret la un website, unde se vor putea plasa comenzi și vizualiza produsele FoaieVerde, mult mai ușor.

 

Hassium by Anca B.